Skip to content

Πώς να Παρεμβαίνεις στον Ομοφοβικό Εκφοβισμό: Οδηγός για Εκπαιδευτικούς

June 6, 2012

1. Πρώτα, σταμάτησε την συμπεριφορά:

  • Σταμάτα το αυτό!
  • Κοντά τα χέρια σου!
  • Έχεις ξεπεράσει τα όρια!
  • Σταμάτα αυτή τη στιγμή!
  • Πέρασε έξω!

2. Μετά ενημέρωσε/μόρφωσε:

  • Αυτό είναι στερεότυπο. Τα στερεότυπα είναι ένα είδος ψέματος και πληγώνουν τους ανθρώπους.
  • Μπορεί να μην ήθελες να πληγώσεις κανέναν, αλλά αυτή ήταν μία πολύ υποτιμητική χειρονομία… Υπονόησες ότι είναι ομοφυλόφιλος-η με έναν τρόπο που δείχνει έλλειψη σεβασμού.
    • Αυτό είναι κακία και αποτελεί σεξουαλική παρενόχληση. Μπορείς να αποβληθείς για κάτι τέτοιο.

3. Χρησιμοποίησε την κρίση σου ως επαγγελματία.

Είναι σκόπιμο να το σκεφτείς και να ασκηθείς σε τρόπους αντιμετώπισης μιας τέτοιας περίστασης από πριν, έτσι ώστε εκείνη την ώρα ο φόβος σου να μη σε εμποδίσει να προστατεύσεις τα παιδιά.

 

®      Θα «εκμεταλλευτείς» τον εκφοβισμό ως ευκαιρία επιμόρφωσης όλων των παιδιών ή θα μιλήσεις ιδιαιτέρως με το παιδί-θύτη για να του διδάξεις κάποιες αρχές προσωπικά;

Από τη μία πλευρά, το παιδί που αποτέλεσε στόχο, όπως και οι μάρτυρες της ομοφοβικής συμπεριφοράς χρειάζεται να ακούσουν αυτό που έχεις να πεις. Από την άλλη, το να επιτρέψεις στο παιδί που χρησιμοποίησε προσβλητικό λόγο να μη νιώσει ταπεινωμένο ίσως οδηγήσει σε μια ειλικρινή μεταμέλεια και αλλαγή συμπεριφοράς. Και το να λύσεις το θέμα μπροστά στο παιδί που ήταν το θύμα της προσβολής ίσως απλά να το φέρει σε πιο δύσκολη θέση.

 

®      Τι κάνεις στην περίπτωση που το παιδί-θύτης ανταποδώσει επειδή ήρθε σε δύσκολη θέση εξαιτίας σου λέγοντας «Εσάς τι σαν νοιάζει; Είστε ομοφυλόφιλος-η;»

Έχεις πολλές επιλογές:

  • Μπορείς να ρωτήσεις, «Γιατί; Πιστεύεις ότι μόνο οι ομοφυλόφιλοι έχουν το θάρρος να αντιδρούν στις προσβολές/στους εκφοβισμούς;»
  • Μπορείς να πεις, «Πάντα θα αντιδρούσα ενάντια στην αδικία, όποιος και να ήταν ο προσανατολισμός μου.»
  • Μπορείς να απαντήσεις με ειλικρίνεια. Για παράδειγμα: «Όχι, αλλά τι σημασία έχει ο προσανατολισμός μου;» ή «Ναι, είμαι. Αλλά το θέμα μας αυτή τη στιγμή είναι ότι επιτίθεσαι στον Γιάννη/ στην Ελένη. Αυτό δεν επιτρέπεται στην τάξη μου, ούτε σε καμία άλλη τάξη σ’ αυτό το σχολείο!»

 

®      Τι κάνεις αν δεν είσαι σίγουρος/η ότι έχεις την υποστήριξη των ανωτέρων σου;

Πρέπει οπωσδήποτε να μιλήσεις με τον προϊστάμενο σου ή την προϊσταμένη σου για το ζήτημα. Αν αυτός/ή συμφωνεί ότι κάτι περαιτέρω πρέπει να γίνει, εξήγησέ του/της πώς θα ήθελες να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα. Προσπάθησε να καταλήξετε από κοινού σε μια στρατηγική.

Advertisements
Leave a Comment

Γράψτε ένα σχόλιο

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: